Monday, November 3, 2014

Kemanisan Ukhuwah








Assalamualaikum w.b.t 

Harini dah hari Isnin .Rabu bakal serah kunci kat warden and pulang ke rumah , Ampang.
Tah kenapa internet digi ni makin laju . Memang bukak hotspot lah cerita dia , update blog . 
Tah kenapa harini teringin nak cerita kisah hidup kat PSIS ni , Nak update tentang semua kenangan manis dekat PSIS ni , siapa yang selalu buat hari hari aku kat sini indah ......








Bismillahhirrahmanirrahim ....



Hari pertama masuk Politeknik Sultan Idris Shah , 16/6/2014 bila terima kunci , tengok2 aku dapat bilik B2 2.11 . And bila buka pintu bilik,dari situ lah aku kenal mereka semua ... Akma , Hanim and Anje ..... Korang lah orang pertama yang aku kenal kat sini . Terima kasih atas semua layanan korang ...... Walaupun sejak jadi MT PRS aku selalu tak lekat kat bilik , korang still layan aku dengan baik ... Korang lah yang selalu ingatkan aku pasal solat .... Paling best pasal korang , apa pun yang jadi , solat mesti diutamakan . Alhamdulillah bersyukur dapat roomates mcm korang . Walaupun korang tak ingatkan aku secara terang-terangan , tapi tengok korang bentang sejadah stiap kali lepas azan je dah cukup buat hati aku terkesan .. Terima kasih untuk semuanya ...... Sayang korang :*





Selang berapa minggu kemudian , kelas bemula seperti biasa . Dari situ aku kenal pelajar2 DIB1A . Ambil masa dua minggu je nak kenal semua kepala . Alhamdulillah , dari kelas ni lah aku dapat belajar lebih mendalam tentang Islam . And sebab rasa rendah diri yang terlampau menebal dalam diri , aku berusaha untuk jadi seperti mereka . Hampir semua dalam kelas Islamic Banking 1 A ni lahir dari sekolah agama , ada juga yang sekolah tahfiz . Hampir semua . Aku taknak ketinggalan jauh , jadi aku berusaha untuk berubah seperti mereka .. Alhamdulillah dorang semua tak kedekut ilmu dalam ilmu agama dan juga lain2 ... Mengenali dorang salah satu kenangan yang paling indah . Aku kenal apa erti sahabat yang sebenar ..... Terima kasih warga DIB1A .. Anna uhibbuki fillah abadan abada .






Sebulan selepas tu , aku join organisasi PRS . Dalam banyak banyak kawan , kawan paling rapat semuanya dalam PRS . Mengenali dorang lah kenangan yang paling manis untuk aku ... hahaha ... Banyak sangat kenangan kita semua . Kalau nak bercerita dari awal sampai habis kenangan kita memang takkan pernah habis . Alhamdulillah dikurniakan insan insan seperti korang ... Izza dah anggap korang semua macam family Izza . Dah la kalangan korang semua lebih tua dari Izza, rasa mcm disayangi sangat ...... Harap kita still macam sekarang untuk sem sem seterusnya . Walaupun ramai pergi l.i sem depan , takpelah ..... Sem depan lagi kan ada . Kitorang tunggu ..... Thank you semua sebab dah berikan kebahagiaan untuk Izza . Sayang semuaaaaaaa .... Nak sebut ramai sangat ... hehe





Antara semua yang dalam PRS ada beberapa yang aku betul2 rapat sangat sampaikan selalu berkepit . Kak Fatin , Abang Airiey , Kak Aiman , Kak Sha , Nayyos , and Hisham. Mereka semua sentiasa sabar layan karenah aku yang sangat tak matang ni . Layan aku buat lawak , and ikutkan segala kemahuan aku . Contohnya aku ajak pergi mana mana , ikutkan sahaja . Sayang korang semua ... Izza tahu , korang pun sayang Izza kan . Hahaha sedihnya nak tinggalkan korang lagi2 kak Sha , Kak Aiman and Hisham yang pergi L.I sem depan . Jaga diri . Izza sayangggg korang. insyaAllah dipanjangkan ukhwah kita smua . Hahaha


















No comments:

Post a Comment

bablabla

i love you fellas :*

Pink Rose Flower