Friday, November 21, 2014

Kasih sayang sesama makhluk

Sendirian aku disitu
Menangis
Berteleku disitu mengenangkan nasib
Memikirkan masalah yang ada

Buntu .
Aku buntu dengan segala yang mendatang
Segala cara telah ku lakukan
Segala usaha telah ku amalkan
Namun masih tiada jawapan
Masih tiada jalan penyelesaian ...

...........

Sedang sibuk mengenangkan nasib diri, aku rasa ada something geli-geli gesel kat kaki aku .. Ah sudah ... Jangan cakap makhluk tu yang datang ........ Aku pandang bawah and tepat sekali sangkaan aku . 4 ekor anak kucing berada betul betul dikaki aku ...

Kenapa  makhluk yg aku tak suka ni mesti datang waktu waktu aku tengah feeling sesorang . Sampai 4 ekor . Ah sudah ..... Mau je menjerit , teriak , melompat semua . Haihhh ... Perlahan aku tarik kaki , bersila atas kerusi ..

Aku teringat akan bekal nasi berlaukkan ayam goreng dalam beg sandang hitam aku .. Aku keluarkan dan capai kotak ditepi kerusi untuk dijadikan alas mereka makan .. Pantas sahaja mereka berlari mendapatkan nasi yang dah aku tuang atas kotak tu . Langsung lupakan aku yg melihat mereka dari jauh ni . fuhhh baguslah .

Aku tak pasti kenapa mesti aku melayan kucing2 ni .Kenapa aku tak menjerit macam biasa kenapa aku tak halau macam biasa .. Sedang aku asyik memerhati 4 ekor anak kucing berbulu hitam dan bermata biru ni tiba2 telefon aku memainkan lagu Aeriel-System Of a Down menandakan ada panggilan masuk .

"Waalaikumussalam .. ye ni saya lah .. Yeke pakcik ? Alhamdulillah terima kasih . Moga Allah memberkati pakcik!''

Lega . Aku tersenyum . menangis dalam gembira .Alhamdulillah .. Terima kasih Allah. Ada ganjaran aku berbuat baik dengan kucing2 harini . Alhamdulillah ..

Orang kata kucing ni membawa rezeki untuk kita ... InsyaAllah aku akan layan kucing dengan lebih baik lepasni . Layan kucing sebagaimana Nabi Muhammad S.A.W melayan Mueeza (kucing baginda) . Terima kasih untuk harini , kucing ..

Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment

bablabla

i love you fellas :*

Pink Rose Flower